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Documentation
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    Congrès de la LIDC à Genève, 6-9 octobre 2016
    Panel discussion: Sporting events and IP - recent trends and legal challenges

    • Powerpoint presentation of Prof. Jacques de Werra, Faculty of law, Vice-Rector of the University of Geneva 
    • Powerpoint presentation of Ms Marianne Wüthrich, Senior Legal Counsel, International Olympic Committee (IOC), Switzerland 
    • Powerpoint presentation of Mr Daniel Zohny, Senior Legal Counsel Intellectual Property, Fédération Internationale de Football Association (FIFA), Switzerland 

    Prises de positions de l‘asas

    • 19 novembre 2010 : Révision de la loi sur les cartels 
    • 14 Avril 2008 : Projet Swissness 
    • 3 novembre 2006: Projet de Communication concernant l‘appréciation des accords verticaux 
    • 25 août 2006: Projet d‘art. 3 lettre ebis LCD (contre le marketing sauvage) 
    • 17 octobre 2005: Projet de Communication PME (II) 
    • 3 février 2005: Projet de Communication PME (I) 
    • 15 décembre 2003: Projet d‘Ordonnance sur les sanctions 

    Rapports suisses (Congrès de la LIDC)

      2011 - Oxford

      • Question A: What are the most important factors that should determine the level of fines imposed for infringements of the competition rules (e.g. cooperation, compliance programmes, impact of the infringement, previous infringements and/or deterrence)? - Nicolas Bonassi (Attorney at Law, Zurich) 
      • Question B: To what extent should online intermediaries (such as ISPs and operator of online market places) be responsible for the control or prohibition of unfair competitive practices (in particular sales of products contrary to the law) carried out on their systems? - Virginie A. Rodieux (Attorney at Law, Geneva) 

      2010 - Bordeaux

      • Question A: Which, if any, agreements, practices or information exchanges about prices should be prohibited in vertical relationships? - Anna-Antonina Skoczylas (Attorney at Law, Swiss Competition Commission) 
      • Question B: To what extent can intellectual property rights (trademarks, patents, designs, copyrights, designations of origin) limit comparative advertising? - Prof. Dr. Daniel Kraus (Attorney at Law, Bern) 

      2009 - Vienne

      • Question A: Should a competition authority enjoy an unfettered discretionary power in the context of the investigation of competition law infringements, or should its margin of discretion be subject to certain limits ? - Dr. Patrick L. Krauskopf (Rechtsanwalt, Zurich) 
      • Question B: Quels sont les critères permettant de qualifier de déloyales les copies ? Quelles sont les interdictions et les sanctions appropriées ? - Michèle Burnier et Dr. Hubert Orso Gilliéron (avocats, Genève) 

      2008 - Hambourg

      • Question A: Fidelity discounts and rebates not justified by the costs: in which cases should a dominant enterprise be forbidden such practices ? - Dr. Philipp E. Zurkinden, LL.M. (Rechtsanwalt, Bern) et lic. iur. Bernhard C. Lauterburg, LL.M. (Bern) 
      • Question B: Dans quelles circonstances et dans quelle mesure la réglementation devrait-elle imposer une obligation positive de délivrance d'informations aux annonceurs ? - Christophe Rapin, DEA et Christophe Pétermann, LL.M. (avocats, Genève et Bruxelles) 

      2007 - Catania

      • Question A: Les licences obligatoires sous l'angle de la loi sur les cartels en droit suisse - Christophe Rapin et Nadine Maier-Viñas (avocats, Genève) 
      • Question B: Ambush Marketing: too smart to be good? Should certain ambush marketing practices be declared illegal and if yes, which ones and under what conditions? - Dr. Kamen Troller (avocat, Genève), Dr. Lucas M. David (Rechtsanwalt, Zürich) et Dr. Gallus Joller (Rechtsanwalt, Luzern) 

      2006 - Amsterdam

      • Question A: Should private enforcement of antitrust law be encouraged, and if so, by what measures? - Dr. Reto Jacobs, Dr. Johannes A. Bürgi and Dr. Gion Giger (Rechtsanwälte, Zürich) 
      • Question B: Les règles relatives à la concurrence déloyale devraient-elles avoir pour objectif de protéger les concurrents, les consommateurs, ou d‘autres intérêts? Comment les conflits entre ces divers intérêts devraient-ils être résolus? - Dr. Amédée Kasser (avocat, Lausanne) 

      2005 - Gand

      • Question A: Kann das Lauterkeitsrecht den Schutz der Spezialgesetze des Geistigen Eigentums ergänzen oder ersetzen, und wenn ja, in welchem Mass? - Dr. David Aschmann (Zürich) 
      • Question B: Dans quelle mesure le droit de la concurrence peut-il ou doit-il contrôler: (a) la liberté d‘un fournisseur de choisir un ou plusieurs canaux de distribution pour le même produit; (b) l‘effet cumulatif du choix du même canal de distribution par une majorité de fournisseurs sur un même marché? - Dr. Jean-Marc Reymond (avocat, Lausanne). 

    Articles et slides de la conférence tenue à Genève le 10 février 2006 - La propriété intellectuelle et le droit de la concurrence: à la recherche de l‘équilibre

    • Les déterminants économiques des droits de propriété intellectuelle (brevets et droits d‘auteur) - Prof. Emmanuel Combe (Paris XII) et Heiner M. Haug (Université Paris I) 
    • Refusals to License Intellectual Property under Section 2 of the Sherman Act - Prof. Michael Carrier (Rutgers School of Law, New Jersey) 
    • Propriété intellectuelle et abus de position dominante en droit communautaire: Bilan et perspectives - Prof. Andreas Heinemann (Lausanne) 
    • Propriété intellectuelle et droit suisse des cartels - Dr. Olivier Schaller (Secrétariat de la Commission de la concurrence, Berne) 
    • Contrats relatifs à la propriété intellectuelle sous l‘angle de l‘article 81 CE - Dr. Benoît Merkt (avocat, Genève) et Cédric Rimella (Corporate Counsel, Logitech) 
    • Microsoft: Virage ou dérapage? Remarques introductives sur l‘affaire Microsoft - Prof. Laurence Idot (Paris I) 
    • Microsoft: Virage ou dérapage? Compulsory Licensing and Interoperability under EC Competition Law - Carel Maske (Corporate Counsel, Microsoft) 
    • Microsoft: Virage ou dérapage? Refusal to supply interoperability information, The Microsoft case - Thomas Kramler (DG Competition) 
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